Pages

Hiburan: Trending Di Twitter Pelajar UiTM Terima SALAM, Sampai System Down!

Hiburan: February 14, 2020 at 04:37AM

Sudah menjadi kebiasaan untuk pelajar Universiti Teknologi MARA (UiTM) terima 'SALAM' melalui e-mail. Pastinya perasaan gementar akan dirasai setiap pelajar UiTM dimana mereka mengharapkan 'dean list' setelah berhempas pulas di semestar lalu.

Ramai pelajar UiTM berpusu terima 'SALAM' sampaikan system down sebelum mereka berkongsi keputusan peperiksaan di media sosial.

 

Starter pack result UiTM

Dek kerana terlalu gemuruh dan teruja, rata-rata pelajar UiTM setia menunggu di depan laptop mahupun telefon mereka demi untuk mengetahui keputusan semestar lalu. Sampai sistem di portal UiTM jadi down bermula jam 12.00 tengah malam tadi.

Countdown tunggu result

MPP kongsi doa

Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UiTM Melaka turut berkongsi beberapa keratan doa buat pelajar yang akan menerima keputusan. Antara doa yang dikongsi ialah Doa Memohon Kejayaan dan Keputusan yang Baik dan Doa Memohon Kejayaan Cemerlang.

Tak boleh tidur

Ada juga segelintir pelajar tidak boleh tidur dengan tenang gara-gara ingin mengetahui keputusan peperiksaan mereka. Mendapat keputusan cemerlang atau Anugerah Dekan adalah sesuatu yang boleh dibanggakan. Ini kerana usaha mereka di semestar lalu berbaloi!

Ragam semak result UiTM

Bagaimanapun, terdapat juga sebahagian pelajar yang gagal melangsaikan pembayaran yuran atau denda adalah gagal untuk memeriksa keputusan mereka. Sekiranya berlaku kes demikian, pelajar berkenaan perlu membayar hutang terlebih dahulu, baru boleh terima 'SALAM' dari UiTM.

Rata-rata pelajar meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada ibu bapa, pensyarah dan rakan sekelas yang sentiasa membantu dan mendoakan urusan sepanjang menjalani semestar lalu. Apapun, tahniah buat pelajar UiTM yang telah terima keputusan cemerlang dan kepada kurang bernasib baik, jadikan titik ini sebagai pembangkit semangat buat anda terus maju dalam pelajaran.

Sumber: Twitter



Klik pautan ini untuk baca sepenuhnya



No comments:

Post a Comment

Artikel Popular