Pages

Hiburan: [VIDEO] ‘Kalau Adik Aku Dikerjakan Macam Tu, Kubur Jawab Dia…’

Hiburan: February 12, 2020 at 09:19AM

Semakin hari, kes buli dalam kalangan pelajar sekolah semakin meningkat naik. Hal ini amat membimbangkan ibu bapa yang menghantar anak ke sekolah. Bukan itu sahaja, kes buli ini boleh memberi kesan kepada mangsa buli pada masa akan datang.

Menerusi Facebook, Jabatan Netizen Malaysia berkongsi satu video rakaman kes buli pelajar sekolah. Seorang pelajar dipukul bertubi-tubi dan tidak melawan langsung. Kejadian yang berlaku di dalam kelas sebuah sekolah telah mendapat perhatian netizen.

Rakan lain bersorak

Menerusi video tersebut seorang pelajar dibelasah pelajar lain tanpa melawan. Turut kelihatan pelajar lain yang bersorak ketika kejadian. Pelajar yang membuli itu memukul dan menendang mangsa secara berterusan tanpa belas kasihan. Walaupun di dalam kelas berkenaan mempunyai ramai pelajar lain, tiada seorang yang datang menghulurkan bantuan.

Dapat kat aku mahu kena tibai

Rata-rata netizen mengecam tindakan pelajar berkenaan kerana tidak mencerminkan keperibadian seorang pelajar. Tindakan rakan lain yang bersorak ketika kejadian turut dikecam.

Sumber: Jabatan Netizen Malaysia



Klik pautan ini untuk baca sepenuhnya



No comments:

Post a Comment

Artikel Popular